Isnin, April 05, 2004

minggu penghayatan islam utk adik2..3hari kami uruskan..alhamdulillah sume berjalan dgn lancar..jumpa kembali guru-guru lamaku yg byk jasanya pdku..ramai juga guru2 baru..mereka gembira dgn kehadiran kami menyumbangkan sedikit ilmu&masa utk adik2(junior kami juga)..

ptg jumaat start..kehadiran fasi agak lewat..termasuk aku..hehe..nak buat camna..menumpang org dan agak lewat skit utk mengambil kwn2 yg lain..berjumpa cikgu zamzan(antara guru yg aku rapat),kaunselor di smkap..berbuncang tntg adik2..tntg sekolah..sekejap sahaja..cikgu kene pantau program f2 pada waktu yg sama kami handle adik2 f1..

adik2 ni aku tgk comel2 belaka..mcm dak sekolah rendah je..yg f4&f5 pula dulu masa kuar smkap..masing2 kecik2 lg..waktu programkan diorg bebudak lg..la ni masing2 dah matured pun ada..makin tinggi pun ada..yg comel(rendah2) pun camtu juga..apa2 pun diorg masih still ingat aku..aku jer payah nak ingat nama..muka memang la kenal...mane xnya,junior ramai..

program bermula ptg jumaat until ahad..aku&adik dzul jd kamcing..hehe memangla die tu mcm adik aku dibuatnye..mane xnya,perangai mcm bebudak pun ada tp kdg2 matang dan bagus juga..sian tgk al-akh dzul..byk kene buat..namun die cool je..walaupun kutahu die turut tension..cayalah dik!

fasi2 pun aku tgk bagus2..alhamdulillah mereka dapat beri komitmen yg baik..sbhgn junior bwh aku..ade juga dr sekolah lain..ape2 pun korg memang best dan sporting..syukran atas bantuan utk tarbiyah adik2 smkap ni..mcm2 karenah spjg 3hari(dlm 2hari hakikatnya) program..

modul night walking dan muhasabah yg byk kontroversi...adik2 mengadu kesakitan,penat,letih dll..ade yg lebam2 kaki..opss bukan rangging atau buli ye..jgn salah sangka..modul tu pun xla berat sgt..mungkin belum sesuai bg peringkat mereka..namun bg ku bagus juga..sesuai dgn tema MPI tu "menjana kemantapan jatidiri dan rohani"..nak kata terjana atau x..wallahu'alam..

hari terakhir..adik2 memberi komentar..ramai suruh lanjutkan tempoh program..perghh 3hari pun payah, nikan pula seminggu..bukan apa..boleh ajer..namun persiapan pun kenelah teliti..prog ni pun last minute..namun kekuatan diberi olehNya..akhirnya alhamdulillah walaupun byk mehnah yg perlu ditempuhi.
fasi2 diberi sedikit saguhati oleh sekolah kemudian ustzh anita layan kami semasa lunch..lunch nasi ayam tu..best..jazakillah ustazah..byk beri support 4 us..

nampak gaya..lepas2 ni kene buat susulan dr program..kene pantau adik2 utk lihat keberkesanan..ape2 pun post mortem pun sempat buat ringkas slps program..yg rasminya belum lg(bg pihak pengurusan)apa2 pun aku nak ucapkan bebanyak syukran atas sumbangan sume pihak yg terlibat..terima kasih atas kenangan yg diberikan..jumpa lagi di lain masa dalam medan tarbiyah yg sama..insyaAllah

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Nak Kenal Lagi??

Emel = alsalsabil@hotmail.com
YM = zanjabil27@yahoo.com
FS = laislamic@yahoo.com

Great Morning ©  Copyright by RaUDhaH Al-BaAn | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks