Jumaat, April 16, 2004

alhamdulillah..pagi ni dapat singgah pondok..ngaji kitab skit.."kita wajib mengasihi nabi Muhammad S.A.W. lebih daripada diri kita sendiri,ibu ayah,isteri2 dan anak2 jua melebihi yg lain..".."xsempurna iman bg seseorg yg mengasihi org lain lebih drpd mengasihi junjungan kita nabi Muhammad S.A.W."..ibu bapa perlu menyemai perasaan kasih dan sayang pada Rasulullah bermula sejak anak2 mereka kecil lagi..perlu serapkan dalam usrah juga

alhamdulillah..ptg ni aku dapat meluangkan sedikit masa utk berkongsi ilmu ini walaupun sedikit..sasarannya adik2 dr tadika dan darjah 4..perghh nakal betul..tp adatla zaman budak2..satu jam dr kol 5-6 buat sesi taaruf skit and then ajar tntg kalimah syahadah skit..yg adik2 kecik lak..akh dzul ajar mereka jawi..walaupun 'adik2' aku ni dlm 5 org..tp nakalnya..haii..ade gak yg baik..dgr kata..agaknyer camtulah aku dulu dan kengkawan..first time mengajar..not bad..sekejap jer..tp esok2 xtaula..nak amik hati bebudak bukannya senang..duk lari ke sana-sini..makan plak tu..mcm2..aku ammpu tersenyum jer..sekurang2nya ade pengalaman ek..bukan senang nak tarbiyah org lain ni..tul x..

hem..ptg td..dapat call..citer lama mengundang kembali..ya Allah,bantulah hambaMu ini..aku berserah pdNya..aku xtahu ape perasaan ku skrg..paling byk risau..sedih..yg ku terasa kembali perasaanku makin 'down'..di kala memerlukan seseorg utk berkongsi segalanya..untuk menerima kata2 semangat,motivation,tasyji'...tp kini...mungkin silap aku juga yg xpandai menilai seseorg..buruk akibatnya..aku akui aku yg bersalah..hem..ade juga yg jauh di tempat org..begitulah..bilamana bernama manusia bile kehilanagan sesuatu baru kita terasa kehilangannya..pengaduanku hanya pdNya..walau camne pun kita..Allah masih bersama kita..tu kita kene ingat..pdNYa sebaik2 tempat pengaduan...

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Nak Kenal Lagi??

Emel = alsalsabil@hotmail.com
YM = zanjabil27@yahoo.com
FS = laislamic@yahoo.com

Great Morning ©  Copyright by RaUDhaH Al-BaAn | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks