Rabu, April 14, 2004

14 april 2004 bersamaan 24 safar 1425..

tiada apa yg menarik pd 14hb itu namun aku tertarik pada 24 safar itu...tahu kenapa?sbb apa?hari dimana para sahabat amat bersedih,dukacita...seandainya puak syiah bergembira dgn kematian saidina ali r.a pada hari karbala' namun bkn itu yg kuingin sampaikan..tiada kaitan walaupun kesedihannya lebih2 lg..tetapi... pd tarikh inilah kegelisahan memenuhi ruang kota aman damai madinah..Bilal r.a menjadi gusar..berulang-alik..saidina abu bakar terpaksa menggantikan..ya..pada hari inilah kekasih kita..junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W mula jatuh sakit sehinggalah 12 rabi'ulawal....kita kene ingat itu..saat bermulanya kegelisahan para sahabat sehingga tibalah saat kewafatan kekasih kita itu..

hari ini..aku bangun awal..makcita & adik ina pi sarawak..aku ikut mak pi pondok banyak juga input kudapat..ada juga pengisian hari ini..hem..balik umah dlm kol 1145..pastu aku xlarat dah..dr pg memang sakit kepala..ape lg..bantal kucari..zohor sedar kejap..tp pening xilang juga..sambung balik..tp nasib baik xterlajak sangat..xtau nape penat sgt...kepala rasa berat..

hari ni ade siaran di tv tntg makanan org sarawak..kaum melanau..ape ek nama 'ulat' tu..aku pernah tgk dlm explorace diorg makan bende nih.tp lupa namanya..depa makan 'ulat' tu dgn sagu...hish..mcm sedap jerk..makan mentah2 camtu lak tu..dgn makan 'ulat' tu hidup2..ade plak yg cincang pastu campur dgn sagu..perghhh kalo xbiasa memangla xsanggup..atok aku ckp org dulu2 selalu makan..hish..camne la rasanya?..aku dah naik geli-geleman..

lepas asar..perut lak buat ragam..salah makan ke?hai..macam2..okla..nanti aku sambung citer...aku pun lupa ape nak citer..hehe

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Nak Kenal Lagi??

Emel = alsalsabil@hotmail.com
YM = zanjabil27@yahoo.com
FS = laislamic@yahoo.com

Great Morning ©  Copyright by RaUDhaH Al-BaAn | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks