Rabu, Julai 21, 2004

alhamdulillah diberi kesempatan utk menyedut H2O lg..
erm..ape nak citer ek..aku nak kongc satu bende la drpd pemerhatian aku...sejak akhir2 ni boleh katakan tiap mlm ade meeting..isnin meeting NBD..semalam meeting balai islam..mlm ni pulak meeting KEBATIM...mmgla ikutkan kudrat aku ni,xmampu nak commit sume..ntahla aku pun xtahu sbb ape aku masih nak bertahan..bukan aku berlagak nak join sume...ikut kan hati lebih baik aku penuhi masa free ku dgn rest,study,tido,baca komik,main games,layan nasyid,layan blues..etc..tp aku rasa mcm ade asbab utk aku masih bertahan hingga sekarang dlm commit meeting yg aku xbape suke(aku xsuke meeting je..bkn masalah anjuran sape..)..antara asbabnya..aku nak bergaul dgn mad'u..walaupun aku tahu aku xla mampu nak dakwah mereka sume..aku pun rasa takat dakwah bilhal je..itupun ntahla..ade satu meeting yg aku join,masa tu pengarahnya seorg chinese tgh bg speech..then berkumandanglah azan isya'..automatically sume org senyap..sbg tanda penghormatan..
hem..kagum gak aku seketika...sekurg2nya mereka menghormati agama org lain..alhamdulillah negara kita masih dlm keadaan aman..tu yg aku nampak dlm kolej aku la..tmpt lain aku xtau..sekurg2nya hak sesama insan kita tunaikan..kenela hormat semua kepercayaan..tu kepercayaan diorg..islam pun xpaksa utk mereka masuk ad-din kita...tanggungjawab kita hanya dakwah pd mereka..jgn hentikan dakwah...cume bab mereka terima atau x,kita kene ingatla..yg hidayah dan taufiq itu sume ketentuan Allah...yg still dlm kalimah syahadah termasuk aku sendiri la kan..kita jgn sekali2 bongkak dgn penyaksian kita ni(kalimah syahadah) sbb kita xtahu kesudahan riwayat hidup kita...byk kisah2 teladan tntg hal ni..aku nak citer pun rasa mcm xsempat..kalo ade kesempatan dan kalo la ade sape2 yg nak suh aku citer..aku citerla..sbb aku ni pelupa skit..byk makan kepala ikan paus agaknya..hehe..(ikan paus leh makan ker???)okla ek..permisi dulu...responsibility sbg pelajar kene diutamakan..ade masa aku berceloteh lg..wassalam

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Nak Kenal Lagi??

Emel = alsalsabil@hotmail.com
YM = zanjabil27@yahoo.com
FS = laislamic@yahoo.com

Great Morning ©  Copyright by RaUDhaH Al-BaAn | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks