Isnin, Julai 12, 2004

alhamdulillah..segala pujian bg Allah atas segala nikmatnya ke atas kita..
subuh,545am
dengan mata yang mengantuk aku gagahkan diri utk bangun..malasnya nak balik um..tula masalahnya bile dah ade kat umah..walaupun aku baru balik umah tghari ahad..abis solat subuh aku sambung tido(dlm keadaan duduk)..ha..tula natijahnya tido lewat..semalam mkn rangka yam sampai xingat dunia..hehe..sorg sekor..manela xngadap rangka tu 2/3 jam..
630am
kwn dr mesir tepon..just nak ucap selamat jalan ke UM..semoga selamat sampai..syukran ya sahabat..alamak..janji dgn along kol7 nak bertolak..so dgn sepantas spiderman menyelamatkan budak kecik,aku bersiap..fuhh nasib baik sempat..kalo x,alamat kene tinggalla..then my sister anto ke terminal1..mak aiii beratur pjg plak..time org nak rushla mcm2 hal berlaku..lek2..tawakkaltu 'ala Allah..alhamdulillah dpt bas yg kedua..
930am
sampai di stesen U selepas transfer dr bas S'ban ke Lrt di pasar seni..manelak teksi ni..kelas kol10..kalo lambat,nayala..alhamdulillah Allah permudahkan..'xsempat nak balik bilik ni'..dgn brg2 dr umah terus ke API..on the dot sampai dlm kol 950am..hehe..Allah sebaik2 perancang..
10am
aku memulakan kuliah pertamaku arini dgn perut kosong..td bawa bekal dr rumah tp manela sempat makan..lauk rendang ayam..haii sabarlah perut..
3pm
akhirnya..berjaya aku memasukkan nasi ke dalam perut..hehe..makan kat cafe fsktm dgn fizah..penat tul arini..pg td kat AI skrg pulak kat FSKTM..adat org menuntut ilmu..moga2 cabaran ini mematangkan aku dan moga langkah2 kakiku dan kesabaranku memudahkan aku mendapat ilmu yg barakah..amiin..

memori semalam
asalnya xterniat pun nak balik umah...at last,setelah didesak oleh junior aku,aku pun buat keputusan last minute..sebenarnya kitorg ade perancangan nak jumpa adik2 sekolah lama..nak bncg tntg usrah adik2..usrah kan tunjang tarbiyah..ape2 hal pun,sebagai alumni sekolah,adik2 xleh dibiarkan terkapai2...alhamdulillah perancangan berjalan dgn lancar..cume beberapa perlu diambil tindakan selepas ini..cume apa yg merisaukan aku,tenaga yg nak menggerakkannya xla ramai..sememangnya bukan kuantiti yg menjadi bahan ukuran,namun dalam melaksanakan sesuatu matlamat,sumber manusia juga penting..moga2 Allah permudahkan urusan kami dan agar usaha kami yg sedikit ini dipandang sebagai ibadah di sisi Allah..amiin..

beransur diri dahulu..kerana tuntutan solat memanggil..then ade kelas lg..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Nak Kenal Lagi??

Emel = alsalsabil@hotmail.com
YM = zanjabil27@yahoo.com
FS = laislamic@yahoo.com

Great Morning ©  Copyright by RaUDhaH Al-BaAn | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks