Khamis, Mac 25, 2004

hem..ntahla..aku xtahu apa aku rasa skrg..tp aku dah sakitkan hati seseorg tanpa ku sedari..maafkan ku kwn..harap kau boleh terima kesilapanku seadanya..aku insan yg lemah..alhamdulillah,abgku dah ok..dpt gak ym dgn die..yela bkn senang nak jumpa..jauh..bumi anbiya' dan bumi khatulistiwa nih..nak msg,xde hp dah..:( tp skrg timbul pula masalah baru..xpela..bumi mana xditimpa hujan..lautan aman xditimpa gelora..hehe..sejak baca novel2 ni..xkeruan jdnyer..ayat pun dah lain..ari ni satu novel lagi dah ku habiskan..

(tgh dgr lagu selawat drpd kumpulan al-anwar)..arghh teringat aku masa di nilam puri..selawat ni yg kami selalu dendangkan semasa majlis2 tertentu..kdgkala nak kembali semula ke sana...hidup aman,tenang..
betulla..apa yg ada jrg disyukuri apa yg tiada sering dirisaukan..nikmat yg dikecap barukan terasa..bila tidak di dalam genggaman..erm..sakit kepala ku dtg balik...masa maghrib td pun duk berdengung kepala ni...hehe..byk sgt pk kot..bumi tarbiyah,tempat nostalgiaku bersama sahabt2 seperjuanagn..di situ aku baru mengenal erti perjuanagan sebenar..praktikalnya di bumi metropolitan..mane lagi kalo bukan Kuala Lumpur..byk mehnah,tribulasi terutamanya bg para dai'e..ujian utk diri sendiri dan utk masyarakat..

yg pastinya..sesuatu telah buat ku teruji skrg..dan aku masih xtau aku masih mampu bertahan atau tidak..harapnya,Allah masih memandangku di dalam rahmat dan di bawah lindungan A'rasyNya yang agung..lemah betul aku ni..terasa kerdil sbg seorg insan..sejak kecil aku diuji...lupakanla..xperlu dikenang..ku tahu Allah lebih mengetahui isi hatiku..

adikku lebih kuat ujiannya..namun alhamdulillah..skrg die kat APID..akademi pengajian islam dakwah..
ku bersyukur..aku nampak die gembira di sana..walaupun hatiku sedih die xdpt meneruskan pengajian di tahfiz,namun kuredha..Allah penentu segala..sejuk mata lihat kwn2nya ade yg berserban,berkopiah..yg muslimat bertudung labuh..berpurdah..(aku..bile lagi?hehe..nantila..doakan aku ek..tupun kalo Allah izinkan)...dr dulu lg teringin..tp belum masanya..

masa kat perak..ronda2 kejap..pi teluk batik..dpt tgk jeti nak pi pangkor..subhanallah..pantang tgk laut..
dulu kat kelantan selalu rehlah dgn kwn2..arghh rindu bertandang lg..pakcik dan makcik aku baw jln2..
yela..anak sedara jarang2 dtg..mkn kat luar..kenyang..mlm keluar hantar adik..makan lagi..hehe
mau berisi aku asyik makan jerk..

wargghh..ngantuknya...skrg ni aku chat dgn org yg bermotivasi..habis aku dihentamnya...heh..biasala nak hentam aku nih senang jerk..sekali die belit,susahla nak lepas..hehe..tp tgk keadaan gak..silap cara alamat gaduhla..api lawan api...kene panggil bomba la..hehe

okla..mata dah ngantuk..jumpa esok..i-Allah..jumpa lagi ye blog...see ya..ilalliqo'(jumpa lagi)..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Nak Kenal Lagi??

Emel = alsalsabil@hotmail.com
YM = zanjabil27@yahoo.com
FS = laislamic@yahoo.com

Great Morning ©  Copyright by RaUDhaH Al-BaAn | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks