Ahad, Mac 28, 2004

erm..pg td xbuat ape2 pun..baca akhbar..kabinet baru telah diumumkan..
xde ape progam yg best arini..cume t/hari td sakit perut lak..duk rehat jerla harini..xtau nape..akak pun kene..silap makan ke?ntahla..tp alhamdulillah..mlm dah ok..ptg td macita&pakcik aku balik..sepupu aku makin besar..cerdik lak tu..dah pandai ckp BI..baru 8thn..kira BI standard darjah 4&5 la..

erm..lepas asar,5 org dak tabligh dtg umah..biasala ajak dtg surau..semalam 3 org..aku tgk org yg lain dr semalam..atuk aku ckp kat surau kete besar2..seperti yg aku tahu dr kwn aku..dak2 tabligh ni memang hebat2 gak...dr segi akademik bolehla dikatakan bagus2...diorg duk surau sini dlm 3hari(ikut maklumat atuk aku la)bg aku..aku lebih suka husnu zhan pd org...bagi aku itu cara mereka..bagusla dakwah org pi buat baik..contohnya:sebelah umah aku,umah org bujang,dak2 tabligh ni ajakla diorg ni sekali..siap masuk umah..bg aku bagus sgt diorg buat camtu..yerla xkan la aku yg nak dakwah pd mereka..aku ni perempuan..xsesuai lak..adik aku&akak aku pernah la sound...sound biasa2 je..

kdg2 aku xtau nak ckp ape..kalo aku sensorg kuar umah,cth:nak pi tutup gate la..diorg ni sempat nak bg salam(taktik ler tu)..nak marah pun x,suka jagan harapla..cume ape yg aku nampak,kelebihan muslimat yg jaga diri ni..org xberani nak tegur..kalo usik pun cara baik..tu ikut pengalaman akula..moga2 jiran sebelah umah aku ni same2 boleh bantu dlm menegakkan syiar islam..kalo xdapat berdakwah pun,jd baik,ikut perintah Allah dan nahi mungkar,cukupla kan..moga2 aku dan family aku pun begitu..tp aku tgk diorg ni xlah teruk mane cume penghayatan tu je belum kot..ish..aku ni pandai je ckp org..yerla..aku peringat diri aku gak..same2 kita dok peringat la..

ntahla,kalo ikutkan mcm2 aku nak tulis kat blog ni,tp selalu hilang idea bile dah taip..sebelum ni byk je idea..citer semalam lak..hehe..sekolah aku jd juara peringkat daerah MTAQ..alhamdulillah,setakat aku sekolah di sane..kami dapat pertahankan gelaran tu..lgpun kami bertanding dgn sekolah2 yg aliran agama..maknanya yg lebih skit agamanya sekolah kami(SMKA)..bukan aku nak kata apa..kalo kalah,malu..
yerla sekolah yg org pandang dr segi agamanya,xmampu nak bg contoh pd yg lain..tp aku xkisah..sape menang pun..yg penting persaingan perlu sihat..xmain kotor2..harapnyer adik2 aku yg menang yg dapat pergi peringkat negeri dapat buat yg lebih baik lg..dgr citer thn lepas2 ade yg sampai peringkat kebangsaan dlm hafazan..bagusla..jd reserve pun cukupla..saingan lebih sengit..best of luck to all of u..
apa nak citer ek..kita sambung lain kali la..insya-Allah

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Nak Kenal Lagi??

Emel = alsalsabil@hotmail.com
YM = zanjabil27@yahoo.com
FS = laislamic@yahoo.com

Great Morning ©  Copyright by RaUDhaH Al-BaAn | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks