Ahad, Mei 30, 2004

bismillahirrahmanirrahim..
salam..alhamdulillah kali ini berkesempatan utk aku berceloteh lg..

28hb Mei 2004
alhamdulillah walaupun tido agak lewat..sempat solat utk sujud tilawah..kalau terlajak payahle nak buat sujud ni(yela masa tu 'time' dah nak abis..surah pendek2 jela)..uruskan serba sedikit persiapan prog minggu depan..then dlm kol 1130am..aku dan my mother(hehe)pi KL sbb esok ade agenda lain yg penting..naik komuter..ke PWTC..hehe..dlm komuter sempat contact sorg sahabat..hehe..terkejut die..yelah asyik berjalan je aku ni pi pwtc..kalo x kerana PC Fair..adela matlamatnya tuh..kali ini bimunasibatil book fair..haha..abis rojak ayat aku..kome jgn ikut plak..pergh..

okla..nak citer skit..erm..bykla..hihi tntg pengalaman aku kat pwtc tuh..
sampai je kat stesen putra..aku dan makku melawan arus..yg musliminnya duk ramai2 ke masjid,kami lak ke pwtc..terpaksa guna laluan yg sama..punyela segan..bkn ape..bile dah berlainan arah ni,tpaksa la gaddul basr....yela hok muslimin je yg lalu..wawa..wrong time maa..masuk2 ushar 1st floor dulu sbb masa PC fair dulu 1st floor ni lebih murah..so ushar jela..awal2 lg aku dah beli buku..pergh..rasa nak beli sume..pantang nampak buku betul aku ni..nak2 kalo bab kesufian,tareqat,haraki,fiqh,aqidah dan bla..bla..pastu amik 'card' sykt tu plak..jln2 lg..kedai jual buku tntg IT..apa lg..belekla..persiapan awal..sempat call member(kire senior berlaianan fact..heh!)utk tnya pndpt..sian die..tgh mkn lak tu(sori ek)..

ronda lg..pi tingkat atas lak..makku tunggu kat bwh..yela kalo naik atas sure penat nak jln..better duk bawah rehat..so,aku jela yg pi atas tu..pi aras3 dulu..erm..suasananya agak lenggang..maybe sbb hari kerja..org xramai lg..so,dr satu gerai ke satu gerai aku singgah..MACAM2 ADA(dialek iklan astro..heh!)..rambang mata dibuatnya..dlm pada itu..terdengar beberpa announcement tntg kedtgan nama2 jemputan..sprt dr fadzilah kamsah,waheeda dll..aku xberminat sgt..sbb nak belek buku2 dulu..nak abiskan satu floor ni pun amik masa 2-3 jam..keje aku,cari buku..tgk katalog..minta kad..hehe..yela..waktu yg ade pun terhad..erm,ade yg ingat aku sekolah lg..awet muda ke..kuikui..(gurau jerk)..byk novel2 yg dijual..tp ntah nape aku xpandang plak bende2 ni walaupun aku minat gak baca..sbb matlamat aku nak cari buku ilmiah skitla..novel2 ni aku leh pnjm kat org nanti..jumpa kamus dlm pelbagai bahasa..tp tgk harga..fuiyoo mahal gak..dpt tgk jela..:(..yg xthn sampai aku nak beli byk2 tu sbb ade diskaun..yela nak beli kat kedai biasa susah nak dpt 10%,20%,30%..pergh..susah betul nak buat pilihan..

alamak..jam kol 5pm..tula dok belek2 buku..xperasan pulak..turun bwah ke 2nd floor..wawa..lg best..sempat ushar kejap je..pastu terus keluar sbb makku dah lama tunggu tu..lor..kami xlunch lg..camtula aku..bkn kisah nak mkn..pastu kitorg pi gerai dlm pwtc tu jugak..pesan nasi goreng,nasi lemak,dan air mineral..alhamdulillah kenyang..walaupun mahal tp sedap jugakla..then,solat asar..pastu tahan teksi ke rumah makcik aku..kat umah makcik aku kami makan mlm lg..lauk daging salai dan sambal sotong..pergh..kenyang betul..alhamdulillah..pastu beli charger(yg lama sudah sampai ajalnya..)..mlm tu sempat tgk vcd..kol 130 pg tido dan aku bercdg nak pi book fair lg esok..ha..jd x aku pi?
..nanti aku citer lg..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Nak Kenal Lagi??

Emel = alsalsabil@hotmail.com
YM = zanjabil27@yahoo.com
FS = laislamic@yahoo.com

Great Morning ©  Copyright by RaUDhaH Al-BaAn | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks