Jumaat, Mei 14, 2004

bismillahir rahmanirrahim...
agak lama aku xkembali menaip..aku sebenarnya xpandai nak mereka ayat ni..nak menyimpan memori dgn memindahkan ke atas sehelai kertas atau menjadi tatapan sesiapa..lagipun nak memulakan sesuatu pun aku xpandai..
namun apakan daya...ade org dah kate aku x istiqamah..heheh..so,tetibe tergerak hati balik nak kembali menaip..sampai baru arini aku perasan blogger dah bertukar wajah..alhamdulillah..nampak lg menarik dan simple tp mudah..:)
erm..ape aku ank tulis ek..sblm ni ade gak aku merancang nak kongsi ilmu tntg ape yg aku dpt..aku alami..aku rasai..nak2 dalam menempuh bulan rabi'ul awal yg mungkin sudah hampir sampai ke penghujungnya...bulan kekasih kita dilahirkan..ape2 pun sbnarnya kita sambut mawlid ni setiap masa..bukan waktu2 tertentu sahja..cuma mungkin 12 rabi'ulawal..special day la kan..mcm2 aku nak tulis..tp tulah xtau nak mula dr mana..xpala..ade masa nanti aku taip lg..

13hb...lepas maghrib aku ajak akak aku jalan2..saje2 nak pi rythm..kedai buku..ade diskaun,akak pun dah jd member and brg die xla mahal sgt..sesaje window shopping walaupun kami berdua sebenarnay tgh sengkek..hehe..berlagak je lebih..tgk2 buku..pastu berangan nak beli..tp duit xcukup..hehe..kesimpulannya,sblm pi kedai pastikan duit anda cukup..
dah puas nengok2 ntah ape2..ade la gak beli..yela lama kat kedai..xbeli kang ape plak..pastu aku teringin nak pi kedai roti..kitorg pesan air mocha and spghetti..tu pun syer..hehe..konsep satu talam..barakah skit(walaupun sbnarnya nak jimat)..almaklumlah..erm..alhamdulillah sengkek2 pun Allah bg gak rezeki ni mlm ni..nak dibandingkan org lain..erm..mungkin ade yg makan satu hari sekali..ntah2 nak merasa makana camni pun setahun sekali..:(
p/s:syukurilah dgn apa yg ada..

masa kuar kedai tu..nampak rami gak org..trend skrg ni org suke kuar malam..apela yg diorg cari..hiburan ke?tido kat uamh mlm2 ni lg best ye x..rest dgn family depan tv ke..ok gak..tp aku xkisah la..masing2 punye laluan hidup..mungkin diorg punye cara tersendiri..tp Allah bg malam utk rehat dan ibadah..erm..aku pun xla baik sgt..just same2 la kite peringat
then..pi Giant..tula aku..nak kuar rumah malas..tp alang2 dah kuar..pi jela mana2..tu pun sbb nak kuar duit..hehe..pastu nak beli brg pesanan family jap..erm..sampai2 masa masuk giant tu..tetibe ade seorg pakai walkie talkie..diorg tgh kejar pencuri kot yg baru kuar..kitorg sempat al nampak org yg disyaki tu lari..aiseh..terlepas satu citer yg menarik..kalo masuk awal skit..sure leh tgk bab dr awal..akak aku lak bernagan jd heroin nak taahn pencuri tu..kononnya nak dapat bonus dr giant..heheh..tu jela keje kitorg..usaha nak cari duit..kuikui..
p/s:tp aku pelikla...selagi bernama manusia ni..mcm2 org dan ragam..walaupun hukum Allah dah termaktub..azab Allah dah dijanjikan sejak azali..tp masih ramai lg yg xtakut..aku pun xnak ckp byk..aku pun xtahu hujung nasib aku nanti..harapnya aku digolongkan di klgn org yg mendapat rahmat dan kasih sygNya..dan aku berharap ramai org yg masih terlena sedar dr diulit mimpi..dunia ini fana..andai kite leka..ape bekalan yg kite nak bawa nanti?Allah xterima ijazah pendidikan kita,xterima status jawatan kite,bape byk harta kite dah kumpul..bape byk saham kite dah laburkan kat dunia..erm..xsalah nak cari dunia tp biarlah ianya utk kemudahan di akhirat seperti mana kata lukmanul hakim:hai anakku!juallah duniamu kerana akhiratmu,nescaya engkau akan beruntung pd keduanya,dan janganlah engkau jual akhiratmu kerana duniamu,nescaya engkau akan merugi kedua2nya..

mungkin tiga empat hari ni aku nak tambah pengisian rohani dan jasmani skit..nak uji kekentalan jiwa nih..so harapnye sape yg terbaca blog aku ni..doa2kan la aku ek..

ku peringatkan diriku dan diri sesiapa sahaja yg mentap coretanku ini..
qad insanul faqir ilallah..
hamba yg hina...-alfana-

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Nak Kenal Lagi??

Emel = alsalsabil@hotmail.com
YM = zanjabil27@yahoo.com
FS = laislamic@yahoo.com

Great Morning ©  Copyright by RaUDhaH Al-BaAn | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks