Khamis, Februari 10, 2011

Cahaya Muka Rasulullah Sollallahu'alaihi wasallam


Telah diriwayatkan daripada Siti Aishah Radiallahu Anha bahawa ia telah berkata :

"Sedang aku menjahit baju pada waktu sahur maka jatuhlah jarum daripada tanganku tiba-tiba kebetulan lampu pun terpadam,lalu masuklah Rasulullah Sollallahu'alaihi wasallam maka aku telah dapat memungut jarum itu daripada cahaya wajahnya, lalu aku berkata,

"Wahai Rasulullah, alangkah bercahaya wajahmu?" dan seterusnya aku bertanya,"Siapakah yang tidak akan dapat melihatmu pada Hari Kiamat nanti?"

Jawab Rasulullah Sollallahu'alaihi wasallam: "Orang yang bakhil."

Aku bertanya lagi: "Siapakah orang yang bakhil itu?"

Jawab Rasulullah Sollallahu'alaihi wasallam," Dialah orang yang ketika disebut namaku di sisinya ia tiada mengucapkan solawat bagiku."

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Nak Kenal Lagi??

Emel = alsalsabil@hotmail.com
YM = zanjabil27@yahoo.com
FS = laislamic@yahoo.com

Great Morning ©  Copyright by RaUDhaH Al-BaAn | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks